ROTARY 100 jaar

Datum zondag 19 nov 2023
ROTARY 100 jaar
In 2023 bestaat Rotary 100 jaar in Nederland. Dat wordt door alle landelijke districten en clubs uitgebreid gevierd. De rode draad in dit jubileumjaar wordt gevormd door de emissieloze 100 jaar Rotary Estafette die start in Noord-Holland en eindigt in Zeeland. Door middel van een elektrische bakfiets trekt de 100 jaar Rotary Estafette van club naar club door heel Nederland.

Op Zondag 19 november zijn de plaatsen Waalwijk en Loon op Zand aan de beurt. De Rotary zal in de ochtend met de bakfiets deelnemen aan de Sinterklaasoptocht in Waalwijk en in de avond aan de optocht in Kaatsheuvel. Er zullen tijdens de optocht kleurplaten worden uitgedeeld voor de kinderen langs de route. De kinderen kunnen deze later inleveren bij de Albert Heijn Janssen in Waalwijk en Kaatsheuvel. Daarmee zijn voor zowel Waalwijk als Kaatsheuvel een prachtige fiets te winnen! Deze worden aangeboden door Matra Bikes en Post Fietsen.

Parallel aan deze actie zorgen beide Rotaryclubs voor diverse schoencadeautjes die zullen worden uitgedeeld aan de kinderen die tijdelijk woonachtig zijn in het NH hotel en die aangesloten zijn bij Voedselbank van Waalwijk en Loon op Zand.